Folytatja az oktatási államtitkárság a konzultációkat a Pedagógusok Szakszervezetével (PSZ) – mondta Hoffmann Rózsa az érdekvédelmi szervezettel folytatott hétfői budapesti megbeszélése után.

Az oktatási államtitkár újságírók előtt kifejtette: az egyeztetésen a pedagógus-életpályamodellről, a munkaidőről és a fenntartással kapcsolatos elképzelésekről is szó volt. Hoffmann Rózsa a konzultációt jó hangulatú, kemény, szakmai megbeszélésként jellemezte.

Galló Istvánné, a PSZ elnöke – aki sajnálatának adott hangot, hogy erre a megbeszélésre nem korábban került sor – a másfél órás konzultációt értékelve hozzátette: olyan szakértői szintű egyeztetés folyik a jövőben, amely a közoktatás és a szférában dolgozók érdekeit szolgálja. Kérdésre válaszolva elmondta: a vasárnapi, öt ágazati szakszervezettel közösen szervezett demonstráció nem marad el. Ezt egyedül nem is lenne joga lefújni – jegyezte meg. Galló Istvánné úgy fogalmazott: nincsenek minden kérdésben azonos állásponton az államtitkársággal, de ez még az egyeztetések során csiszolódhat.

Hoffmann Rózsa további kérdésre elmondta, hogy a pedagógus-életpályamodellt a közoktatási törvény részévé tették. Az államtitkárság korábbi elképzeléséről, amely heti 32 órát írt volna elő az iskolában kötelezően eltöltendő időként a pedagógusoknak, még nincs döntés. Ez tárgyalási alap, lehetőség – mondta az államtitkár, hozzátéve: a pedagógusok munkaidejét mindenképpen az iskolában töltött időn keresztül kívánják szabályozni. Így látják megoldhatónak, hogy az általános iskolás korú gyerekek ne maradjanak felügyelet nélkül.

Fideszes polgármesterek azon felvetéséről, hogy ne vegye át az állam az iskolák fenntartását, azt mondta: az állami szerepvállalást mindenképpen növelni kell a közoktatásban. A fenntartói feladat átalakul annak függvényében, hogy az állam a tartalmi szabályozással, a pedagógus munkájának ellenőrzésével és a pedagógusok bérének központi finanszírozásával nagyobb szerepet kap majd – fejtette ki.

Osztják a polgármesterek azon véleményét, hogy egy-egy iskola felelős gazdájaként szerepet kell kapniuk a közoktatásban. E kérdésben további egyeztetések várhatók a szakemberekkel, polgármesterekkel, de úgy tűnik, alakul a megegyezés – summázta Hoffmann Rózsa. 

Az  oktatási államtitkár hétfői budapesti sajtótájékoztatón azt mondta: a köz- és a felsőoktatási törvényeket megalapozó koncepciók kidolgozása az utolsó stádiumban van. A kormánytól várják az időpontot, amikor konzultálhatnak róla. Ha meglesz a politikai jóváhagyás, gyorsított tempóban folytatódik majd a kodifikáció, és ettől függően kerülhetnek a jogszabálytervezetek a parlament elé – fűzte hozzá Hoffmann Rózsa. Számításaik szerint ez mindkét törvény esetében még ebben a parlamenti ciklusban megvalósulhat. Arra törekednek – mondta az oktatási államtitkár –, hogy ez minél előbb megtörténjen.

Az MTI múlt csütörtökön kormányzati forrásból megtudta, hogy a tervezett május végi időpont helyett leghamarabb június első felében kerülhet újra a kabinet elé a felsőoktatási törvény koncepciója. Kormányzati forrásból azonban az MTI úgy értesült, hogy  „elméletileg lehetséges, ám gyakorlatilag szinte kizárt”, hogy a kabinet ezen a héten újra tárgyaljon a tervezetről. Ez leghamarabb a június 6-i héten történhet meg.

Szerző: keresztenydem  2011.05.31. 03:50 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztenydemokrata.blog.hu/api/trackback/id/tr962945083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.