Stágel Bence, a KDNP országgyűlési képviselője, IKSZ elnök, az IKSZ XVIII. kerületi alelnökének, Harangi Fülöpnek a kezdeményezésére szóbeli kérdést intézett a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetőihez, az Országgyűlés 2011. május 23-i ülésnapján a következő címmel: Milyen lehetőséget lát a Kormány arra, hogy ne legyen különbség Budapest közigazgatási határain belül a MÁV-START és a BKV gyermekkedvezménye között?
Stágel Bence kérdésében kifejtette, hogy a BKV és a MÁV-START már régóta közösen szolgáltatják a budapesti közösségi közlekedést, így a BKV-bérlettel rendelkezők, és a korkedvezményesek Budapest közigazgatási határain belül - ésszerű korlátozással - ingyenesen utazhatnak vonattal is. A döntéshozók figyelmét azonban mindmáig elkerülte a tény, hogy a két cég gyermekkedvezménye nem teljesen azonos: a BKV-nál a 6 év alatti, illetve óvodás gyerekek utazhatnak ingyen, a MÁV-START-nál viszont csak a 6 év alatti gyermekek. A MÁV-START így diszkriminálja a 6 évnél idősebb óvodásokat.
Fónagy János államtitkár válaszában elmondta, hogy a helyközi vasúti személyszállítási közszolgáltatásért az állam, a BKV szolgáltatásokért a főváros a felelős, a szociálpolitikai menetdíjkedvezményeket pedig a kormány szabályozza. A közigazgatási egyeztetésen lévő egységes személyszállítási törvény az állami, közösségi díjrendszereket is tartalmazza majd, így a vállalati üzletpolitikai külön kedvezményességet. Az egységesség igénye - megléte vagy hiánya - a jövőben sem zárható ki.
Az államtitkár úr válaszából egyértelműen kiderült, hogy a közigazgatási egyeztetésen lévő egységes személyszállítási törvény által reális esély van arra, hogy a kormány meghallva az emberek szavát, egységes díjszabást alkalmazzon a BKV és a MÁV-START gyermekkedvezménye során. Ezáltal megszűnhet a MÁV-START által alkalmazott diszkriminatív helyzet, és a jövőben ugyanolyan feltételekkel utazhat egy óvodás gyermek a MÁV-START, illetve a BKV járművein.
(iksz.net)